New posts

Sick Flying Suit Session

Oct. 6, 2010, 10:28 p.m.
Posts: 447
Joined: Nov. 19, 2002

want to bet this was filmed in Switzerland?

you won that bet….Interlaken area….its awesome there…

nothing here

Oct. 6, 2010, 10:49 p.m.
Posts: 0
Joined: Aug. 12, 2007

:lol: emo squirrel

LOL

Seeing as we've covered all other bases (d'oh….), when did The Prodigy turn shit?

treezz
wow you are a ass

Oct. 6, 2010, 11:34 p.m.
Posts: 1696
Joined: May 12, 2009

:| that is so awesome/scary/how the f?

nobody is this dumb.

Oct. 7, 2010, 6:56 a.m.
Posts: 453
Joined: Aug. 23, 2003

More people die driving every day than doing that in a year. That's a risk I would definitly be willing to take, to be able to fly.

Disclaimer. Anything written above this should not be taken literally, its called sarcasm you idiots.

Oct. 7, 2010, 8:06 a.m.
Posts: 0
Joined: Sept. 12, 2009

As close as we are going to get to actual unassisted flight methinks. Absolutely amazing. Imagine the gonads and nerves involved. Very cool vid, thanks for posting. How long till we see you in one of those Norona?

Oct. 7, 2010, 8:18 a.m.
Posts: 11680
Joined: Aug. 11, 2003

More people die driving every day than doing that in a year. That's a risk I would definitly be willing to take, to be able to fly.

Billions of people drive, it's only a few thousand who wingsuit, so your statement isn't really valid.

LOL

Seeing as we've covered all other bases (d'oh….), when did The Prodigy turn shit?

They didn't. That track is meh, the latest album is great.

Oct. 7, 2010, 10:12 a.m.
Posts: 9301
Joined: Nov. 19, 2002

I friggin love that track…lol.

Really…we are all gunna die some day…may as well doing it something fun.

Oct. 7, 2010, 12:39 p.m.
Posts: 5635
Joined: Oct. 28, 2008

I think I'm going to put some wings on my bike and try that.
:orly:

Wrong. Always.

Oct. 7, 2010, 12:45 p.m.
Posts: 12311
Joined: June 29, 2006

As close as we are going to get to actual unassisted flight methinks. Absolutely amazing. Imagine the gonads and nerves involved. Very cool vid, thanks for posting. How long till we see you in one of those Norona?

Nope, students in Toronto built a pedal powered ornithopter just a few weeks ago, albeit not quite as thrilling.

Oct. 8, 2010, 1:34 a.m.
Posts: 6104
Joined: June 14, 2008

Do they have any ability to pull up and therefore moderate height, or is it a constant decreasing glide angle? If the later ….. holy fuck!

http://www.wonderhowto.com/how-to-ba...ngsuit-270488/

Oops i see that you can, a whole two meters … that's ok then….

No second chances….but what a great way to go! If your feeling a little Emo.

Oct. 8, 2010, 1:40 a.m.
Posts: 6104
Joined: June 14, 2008

As close as we are going to get to actual unassisted flight methinks. Absolutely amazing. Imagine the gonads and nerves involved. Very cool vid, thanks for posting. How long till we see you in one of those Norona?

I am sure like anything its progressive, first he sky dived then based jumped etc. But if he comes up short on the next gap jump, game over.:alien:

Norona loves life too much to contour fly in a wing suite. But his chute has ADVIL written on it :)

Oct. 8, 2010, 2:30 p.m.
Posts: 1186
Joined: Oct. 21, 2008

I'd probably wear goggles. They do a better job then glasses.

Oct. 8, 2010, 3:24 p.m.
Posts: 0
Joined: Sept. 12, 2009

Nope, students in Toronto built a pedal powered ornithopter just a few weeks ago, albeit not quite as thrilling.

Sorry Chups… that's looking significantly more "assisted" than the suit.

Jan. 16, 2011, 7:57 p.m.
Posts: 8848
Joined: Nov. 19, 2002

Dean Potter, National Geographic Adventurer of the Year 2009


https://www.youtube.com/watch?v=sf49cw0134U

Jan. 17, 2011, 5:24 a.m.
Posts: 453
Joined: Aug. 23, 2003

Why oh why did you have to post that? Just yesterday I was thinking about this stuff and couldn't get it out of my head all day. Methinks skydiving will be on the cards this season, a friend of mine knows a bunch of jump instructors who are also into baseing so the progression just seems logical. Flying one of those wingsuits has been in my head since the day I saw them. Must be something to do with my parents having over 1100 jumps combined. Damn them.

Disclaimer. Anything written above this should not be taken literally, its called sarcasm you idiots.

Forum jump: